Välbehövligt

Att ha den stora lyxen att välja att vara ledig känns underbart! Utnyttjade den möjligheten idag eftersom jag känner att jag inte hinner ikapp med mitt liv. Resväskan stod fortfarande ouppackad på mitt alldeles för stökiga golv. Disk fanns kvar på rummet, det hade väl säkert inte dammsugits på tre veckor, och detsamma gäller svabbning! Fullt med kläder låg huller om buller på golvet, garderoben var i stort sett halvtom, och det som fanns kvar låg i en enda röra. Ni kanske märker att jag skriver i då-form? För så var det, jag har nu spenderat 3 timmar på att riktigt grovstäda mitt rum och det är inte riktigt klart än. Lakanen måste torktumlas och sedan bäddas, hyllorna måste dammtorkas och tvätten måste vikas. Men annars så är det snart tiotusen gånger renare än innan. Skönt! 
 
Tänker fortsätta min välbehövliga lediga dag med att träffa mina vänner. Jennie åker till Turkiet inatt och sedan direkt när hon kommer hem så åker hon till Oslo för att bo där med hennes Marcus. Kommer bli riktigt tråkigt, så för att ge henne ett proper-goodbye, så tänker vi ta en middag/fika på waynes med henne i eftermiddag. Det kommer nog i alla fall att bli väldigt kul.
 
Imorgon är det ju jobb som vanligt förstås och sedan på kvällen är det såklart innebandy! Ser fram emot helg nu, cup i Söderhamn med nya SAIK och det bästa som någonsin finns - att få sova ut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0