Bästa som någonsin gjorts!

Har sedan högstadiet då jag läste "En komikers uppväxt" varit förälskad i Jonas Gardells sätt att skriva. Hans berättelser om det förflutna och hans förmåga att dra in läsaren på ett sånt magiskt sätt. När han nu här i sensommaren släppte den första boken i serien "Torka aldrig tårar utan handskar" så var jag en av de första på bokhandeln för att inhandla boken. I Magaluf blev det min läsning och jag blev helt fast i boken. Har aldrig varit med om en berättelse som fört med sig sådana känslor, som fått mig att så många gånger gråtit floder till Rasmus och alla de andra homosexuellas sätt att bli behandlade på under 80-talet i Sverige. 
 
När det kom fram att det gjorts en serie i tre delar som representerar böckerna så hade man ju absolut inget annat val än att sitta bänkad framför SVT på måndagar 21.00. Nu har två avsnitt visats och det tredje och sista sänds på måndag. Serien och boken är så gripande. Så bra. Säger som Jonas Gardell sa i en intervju om serien "Om du inte blir berörd av detta öde, då är du av sten". Jag säger ofta till folk i min närhet att se serien (och läsa boken) - och tänker fortsätta med det eftersom det här bara inte får missas. Så, för er alla som sitter där i höstmörkret och inte har något att göra - gå in på SVTplay och följ Benjamin och Rasmus kärlekshistoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0