"Some people think hockey is a matter of life and death. I don't like that attitude. I can assure them it is much more serious than that."

Använder samma rubrik idag som jag gjort två gånger tidigare, under olika tillfällen av säsongen. Gårdagen knäckte mig, verkligen rejält! Jag är en dålig förlorare, och jag brukar bli arg när Färjestad förlorar, men efter matchen igår var jag inte arg - jag var förbannad. Jag accepterade inte en till förlust. Gör det fortfarande inte. 39-23 i skott talar sitt tydliga språk, att Färjestad var bättre sett över hela matchen verkar inte räcka till. Det som gjorde att de förlorade - målvakterna. Färjestads guldmålvakt Nihlstorp blev ju pååkt i förra matchen och var därför skadad igår, andremålvakten, som stått 16 elitseriematcher tidigare tror jag, håller inte alls samma höga klass. 23 skott - 5 mål vs. Färjestads 39 skott - 3 mål! Det har ingenting att göra med att jag är oerhört partisk - det är bara ren fakta.

Varit sjukt förbannad ända sedan matchen och det som gör mig ännu mer arg är folk som inte kan acceptera att Färjestad betyder så sjukt mycket för mig som de verkligen gör. Därav rubriken. Därför den passar perfekt! Färjestads chans att gå till semifinal förstördes när det var fem minuter kvar av matchen i torsdags, när en HV-spelare körde över vår målvakt så han blev tvungen att åka till sjukhus med nackkrage. Där förstördes vår chans över att komma någonstans i det här slutspelet.

Till alla nästa gång - när Färjestad åker ut nu i kvarten - vilket de förmodligen kommer göra, don't talk to me, don't say anything that has anything to do with hockey, don't ask why I'm mad, why I'm upset, just accept the fact that hockey means the world to me. The biggest passion I've ever had.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0