Nervös, förväntansfull och oerhört rädd

Har städat mitt rum och ska nu ta och koppla in datorn i min tv och därefter köpa Färjestads första kvartsfinalsmatch. 159 spänn för 60 minuters ren vilja, hårt arbete och förhoppningsvis en vinst. So totally worth it! Jag är otroligt nervös just nu, har höga förhoppningar - men är självklart oerhört rädd över det värsta. Starten är så otroligt viktig i en sån här kvartsfinalserie och jag kommer förmodligen sitta att bita på naglarna och skaka av nervositet hela matchen. Det är det här man väntar på, det är det här som är det bästa på hela året. Men det är även, som jag sagt några gånger tidigare, det absolut värsta! Så mycket känslor, positiva och negativa såklart. Går det precis som man vill - som det gjorde förra året, så mår man så bra som man någonsin bara kan. Jag har nog nästan aldrig varit lyckligare än vad jag var då. Självklart, sätter man det i andra perspektiv som sin egen student, födsel av mina fyra underbara kusiner eller några andra händelser i ens liv så kan inte ett SM-guld mäta sig med en sån sak. Men annars,... så var SM-guldet 2011 det starkaste och vackraste ögonblicket som jag kan minnas. Visst det var underbart 2009, 2006 och 2002 också. Men på ett sätt var det som bäst förra året, alla gamla spelare tillbaka, Wallin var som bäst och min passion för hockey var som allra störst - förutom nu då... passionen växer för varje år. Men sen var ju även 2009 helt fantastiskt, när Jörgen Jönsson, min största idol någonsin, gjorde sin allra sista säsong och fick avsluta det med ett sm-guld.

Nu ska jag inte fortsätta Färjestads otroliga väg genom 2000-talet, en väg som gett mig både tårar och lyckorus. Har sagt det förut och säger det igen - Hockey är det bästa jag vet, och allt på grund av Färjestad, jag hoppas att de, oavsett resultatet efter den här matchserien, gör så bra de kan, ger allt i varje match, visar den där slutspelsformen som just Färjestad är känd för. Visar varför vi vunnit 9 SM-guld, visar varför fyra av de har kommit de senaste 10 åren. Ge mig ett till lyckorus, gör mig sådär lycklig igen, så som bara ni kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0