Hotter than fire

Är helt slut efter dagens andra träningspass. En jobbig, men samtidigt skön känsla! Varenda träning man har nu med innebandyn måste man verkligen ta tillvara på. Det är inte många kvar nu. Jag har fått frågan: "men är inte du less på att åka och spela matcher nu?" - Mitt svar är alltid "Nej, det är fortfarande det roligaste jag vet". Visst det kan kännas jobbigt att åka på förlust efter förlust, men när man väl är på plan, så finns det inget roligare i mina ögon. Det viktigaste med träning, för att man ska orka hålla ut, är att man ska tycka att det är roligt, inte bara umgänget - då håller man i ett tag, men för att man ska åka ner på varje träning, sen som ikväll - eller om man är trött efter jobbet, så måste man ha passionen för själva sporten. Vore det inte för den, skulle jag inte sitta här, 13 år efter att jag började spela i Aston och fortfarande känna samma passion för innebandyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0