“When it comes to the future, there are three kinds of people: those who let it happen, those who make it happen, and those who wonder what happened.”

Kommit hem ifrån att ha träffat tjejerna. Pratade en hel del om framtiden,.. känns som att man vill ha något ljust att se fram emot nu när allt känns så mörkt. Hockeyn, innebandyn x2 är framförallt orsakerna till detta och jag vet inte, jag vill bara ha en bekymmersfri sommar att se fram emot. Inte behöva oroa sig över hur nästa säsong kommer se ut, hur lagen kommer se ut o.s.v. Och som sagt, det är inte bara innebandyn jag pratar om, utan hockeyn också såklart. Det ser mörkt ut för Färjestad just nu och det skär mer än någon kan förstå tror jag. Bara tanken på att de inte får spela slutspel gör mig mörkrädd. Vill inte ens tänka på det. Inget utav det. Vill bara, som sagt, ha något ljust att se fram emot snart. Förra året var helt perfekt, våren var den bästa tiden i mitt liv, det hände så sjukt mycket saker. Det var studentkryssningen, Färjestads SM-guld, Gran Canaria, Balen och sedan hela studentveckan och det allra bästa - studenten. Det fanns så mycket man såg fram emot, vad har man nu att på riktigt se fram emot,.. tills man fyller 20 och blir ännu äldre - och längre bort ifrån den tid man hade det som bäst? Minnen är det bästa man har tror jag, de och hoppet om en lika bra framtid. Därför tänker jag försöka att minnas det fina jag upplevt det senaste - ja åren egentligen, och hoppas om att man får en framtid som är nästan i samma klass som den tid man har upplevt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0