Take me back

Om en månad är mamma och pappa tillbaka i Mexiko. Den här gången med ett annat par. Eftersom det är så nära så kommer vår resa för två årsedan ofta på tal och inatt drömde jag om hela resan. Varje doft, varje ljud, varje händelse kom tillbaka och såklart blev jag inte glad över att vakna upp. När man var där levde man som i en dröm, man badade i lyx konstant i två veckor och för mig finns det inget bättre resmål! Jag har alltid försökt drömma om att åka tillbaka, känna värmen, människorna, maten, havet och allt som gjorde resan perfekt, igen. Inatt kom min dröm i uppfyllelse - men inte på riktigt. Att känna en taste av sitt paradis är nästan värre än att bara uppskatta det som något fint som hände förut.

I filmer hör man karaktärer som har listor över deras liv, över saker de måste göra innan de dör. Många brukar ha "se New York's skyline" eller liknande. Men det är redan gjort, och något som jag väldigt gärna gör om igen - men min allra högsta önskan för mitt liv, är att jag någon gång åker tillbaka till paradiset som visade sig vara det bästa någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0