Sportens lördag

This is the day. Inte haft en match sedan den 17 December och sedan dess... finns det inget annat än revansch. Vi är ett lag som har roligt jämt, jag trivs med alla och jag tror nog aldrig jag spelat i ett bättre lag. Socialt sett. Tänker man innebandy så kan vi och ska vi vara bäst. Vi var det i början. Spelade för varandra, gav allt i varje närkamp och då vann vi matcher också. Det avtog ett tag under slutet av hösten/början av vintern. Men nu är det verkligen ett nytt år, med nya möjligheter. Nu har vi chansen att ändra på allt det där! För toppen är vår, det är dit vi ska ta oss.

Det är inte bara en viktig match idag. Det är även Brynäs vs. Färjestad. Största matcherna på året för mig. För att ge er mitt perspektiv, (nu chansar jag att de få hockeyintresserade människor som läser det här är Brynäsare.) Ni har ju Brynäs alltid tillgängliga, ni kan se dom, ibland - flera gånger i veckan, när det passar för er. Jag, kan bara se Färjestad live två/tre gånger per år. De få gånger de kommer till Gävle så blir det så stort. Jag drömmer mardrömmar om en förlust och vågar knappt drömma om en vinst. Nackdelen idag är att en utav mina absoluta favoriter, Marius Holtet, är sjuk och kan inte vara med. Norrmannen gör verkligen allt på plan, han och Anders Bastiansen, Färjestads Norska kedja, är suverän. Inne på knappt något bakåt, galet bra i Boxplay och två riktiga lagspelare. Gör allt grovjobb, och gör det så jävla bra. Får dock se Stefan Meyer live för första gången, spännande. Killen bär ju världens bästa nummer, 14!

Btw. till alla som säger att Färjestad är dåliga. http://estat.hockeyligan.se/c/LTableDateToDate.aspx?LId=248&StartDate=2011-10-13&EndDate=2012-01-05 - tabellen så den skulle se ut om det började den 13 oktober - då färjestads "kris" var över. 5 poäng framför tvåan, och med en match mindre spelad - läckert!

Men först fokuserar vi på vår match, sen kommer Färjestads, där mitt i är det även herrarnas match på jernvallen mot Lesjöfors/Filipstad. Sorgligt att man missar den, men hoppas på en 9 poängs lördag. Vore helt underbart!

Det bästa var i Stefan Meyers premiärmatch. Killarna i laget intalade honom att nya spelare alltid måste dansa efter sin första match... vilket såklart inte är sant. Men Meyer ställde upp, ställde sig framför ståplats och körde några moves. Bilden är tagen ifrån Stefan Meyers twitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0