Just a ride

Sjukt konstig dag. Det blev 3 förluster. Såg hockey på kvällen och Färjestad var så bra hemma mot Linköping. De spelade bättre än vad de gjort på länge och de ledde välförtjänt med 2-0. Ändå förlorar de med 2-3 i sudden på grund utav... ja jag vet faktiskt inte. De var bättre sett till hela matchen och vann skotten stort. Vet inte vad det är som är fel för Färjestad, Aston dam och Aston herr just nu.. inget verkar funka. Det sägs att tur är något man förtjänar, vad ska vi då göra för att förtjäna det?

Håkan Juholt har avgått idag också som förmodligen ingen utav er har missat. Jag tycker det är lite tråkigt. Jag tyckte om Juholt, han var en bra talare, han var rolig, oerhört folklig, karismatisk (inte snygg-karismatisk, men personlighetsmässigt-karismatisk) och han fick mig väldigt intresserad av den politik han drev. Allt som hände på sidan stör mig faktiskt inte så mycket, visst han gjorde en del misstag - men vem gör inte det? Bara det som visar att man är människa, ingen är perfekt. Tycker att media i stort sett förstorat alla "misstag", som de alltid gjort, och det har lett till mer snack och mindre förtroende. Jag tycker om att skaffa min egen uppfattning om personer, jag tycker inte om att höra vad andra har att säga om personer, jag tycker inte om att läsa om de i en tidning... jag vill uppfatta de på mitt sätt och på så sätt ge alla en chans. Juholt var för mig en ledare, en ledare som kunde driva fram och förespråka sin politik på ett mänskligt sätt. Jag tyckte om att lyssna till vad han hade att säga och jag tycker därför att det är med lite sorg som han måste lämna Socialdemokraterna. Det bästa med Juholt var också att han kunde vara så rolig, på ett sätt som tråkiga politiker oftast inte är, han hade personlighet. Jag förstår ändå att han måste avgå, förstår beslutet partiet måste ta i och med "stormen" som blåst omkring honom under hela hösten. Det förändrar dock inte min syn på Juholt som ledare, människa och Socialdemokrat. Var inte meningen att uttrycka min politiska åsikt i bloggen men vid ett sånt här tillfälle kändes det rätt. Tack för den här tiden Juholt, du gav i alla fall mig lite skratt in i politiken. Här är ett bevis på hur rolig just du kan vara...
Säger som Juholt sa i sitt avgångstal idag: "Jag är född som Socialdemokrat och jag kommer att dö som Socialdemokrat."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0