Fika på waynes

Kvällen igår var helt perfekt. 2½ timmar snack och bara mys på Waynes här i Sandviken. Blev att vi satt kvar till stängning i och med allt vi hade att prata om - som vanligt. Mycket om den kommande framtiden men sen gled vi även in på snack inför ens 20 årsdag och hur man ska fira det. Helt sjukt tycker jag det låter att jag ska fylla 20 år i år. Lämna tonårstiden bakom mig och bli vuxen på riktigt. Över den tanken får jag panik, jag vill fortsätta att vara, inte ett barn - men en tonåring tror jag, och inte behöva känna pressen över "när ska hon flytta hemifrån egentligen" eller "borde inte hon börja plugga nu". Jag trivs så bra med mitt liv som det är, jag älskar Sandviken, hur litet det är och att det gör att jag hittar i stort sett överallt, jag älskar mina vänner som nästan alla just nu bor i Sandviken, jag älskar innebandyn och jag älskar att bo i villan på ekostigen. Folk säger alltid till mig, men ja innebandy och vänner finns ju i andra städer också, om du börjar plugga. Men jag vill inte det, jag vill inte ha andra vänner, vill inte spela i ett annat lag, för det jag har är så perfekt som det är!
Nu blir det grötfrukost och därefter gym tillsammans med julia och angelica. Härlig start på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0