Värdelöst grönt... värdelöst

Precis kommit hem från en träning. Sista träningen innan DM och det är väl sagt att om genrepet är dåligt så blir det grymt när det gäller... som "tur" var så gick det dåligt idag. Haha. Blir ju inte bättre av att Färjestad förlorade mot HV71 med 4-1 ikväll heller. Hur dåliga är man inte om man förlorar mot HV71 i år? - Jo, lika dåliga som Färjestad är nu tror jag. Inte alls en bra start på Elitserien och jag vet inte vart "felet" ligger. Är det nya tränaren? Saknaden av Kåberg? - Axelsson? - Sjögren?... jag vet inte. Folk skriver redan - efter 3 elitseriematcher att tränaren ska få avgå. Jag gillar inte Niklas Czarnecki, har aldrig gjort det och jag är inte stolt över att han är i Färjestad. Men, att sparka en tränare efter 3 matcher är alldeles för tidigt... enligt min mening. Sen skulle jag inte bli ledsen utifall den idéen blev verklighet och jag tror med rätt så stor säkerhet att klubbledningen kommer ingripa om det fortsätter såhär. Brukar vara så i Färjestad. Därför jag gillar dem ännu mer, de vill alltid sikta högt, gör allt för att ta sig till toppen och låter inte problem slinka undan - utan löser dom med rätta metoder. Som tur var så har Färjestad förmodligen en lösning inkommande redan. Det är ju så att min största förebild inom idrott, Jörgen Jönsson, är tillbaka som forwardstränare i Färjestad, efter det korta uppehåll han haft sedan guldet -11. Han kunde inte hålla sig borta. Och det är jag glad för. Killen är ju i och för sig och spelar in Mästarnas Mästare nu i Ungern tror jag så efter det tror jag det blir bättre för även om han inte är en tränare med massa rutin så är han en kille, som jag tror, många ser upp till och det tror jag är väldigt viktigt. Vet det själv när det kommer till innebandyn, jag måste ha förebilder i mitt eget lag, folk jag kan se upp till. Oavsett om det är tränare eller spelare så måste jag ha förebilder... folk man ser upp till. Nu ska jag inte fortsätta att reflektera över Färjestads skitstart på säsongen utan istället hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig för imorgonbitti är det in till Gävle igen för att dela ut lite post. Kanon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0