Om gårdagen - i text och bild

Skrev ett inlägg igår efter hockeyn men det verkar bara ha försvunnit på något konstigt sett. Får ta allt i detta då istället. Hockeyn igår var kanonkul, brynäs var klappkass, känslan var underbar och publiksiffran var rätt så dålig. Men ändå... så galet underbart att vara tillbaka i Läkerol Arena. Satt bara och njöt igår och kände att det här var ett ställe där jag alltid - oavsett vad - kommer känna lycka. Brynäs förlorade dock med 2-0, en siffra som kanske inte speglade matchen. Frölunda hade nog segern men efter alla chanser som Brynäs hade i andra perioden så borde de åtminstone fått i en puck i kassen. Men det är hockey, det är sport, det är inte bara att ge och ta... man måste kanske ha lite tur också - eller så måste man lära sig att skjuta. Galet, Brynäs hade cirka 15 skott utanför målburen igår efter två perioder - Frölunda hade 4.

Bort från hockeyn... eller nej, fortfarande kvar på parkeringen. När vi ska åka så sätter jag mig i baksätet och ser då att ciggarettändargrejen sitter fel så jag tar ut den för att rätta till den och då bränner jag bort hela toppen på pekfingret. Satt hela kvällen igår med en isklamp på fingret - men det värsta var ändå bilresan hem, då önskade man bara att det fanns lite kall snö att sno utanför. Tänkasig att man önskar sig snö... det är helt sjukt!

Vi spolar tillbaka tiden lite till. Närmare bestämt till igår eftermiddag då jag var på besök hos Trollungen och min goda vän och frisör Malin. Angelica var ju som sagt före mig och hon tog av en bra bit och shit vilken puma den tjejen är. Haha. En annan slingade håret lite ljusare och toppade bort det slitna och jag är - återigen, väldigt nöjd. Som alltid när Malin använder hennes krafter på mitt annars så tråkiga skandinaviska hår. Just nu har jag ingen bra bild. Ska platta håret och fixa till en snart så håll utkik senare under dagen.


Innan hockeyn blev det middag på IKEA med mamma och Sofia. - Självklart kotlettrad. 
Brynäs fick en liten längre uppvärmning eftersom Frölundas flyg blev försenat. Hörde något om att personen som kör väskorna till flygplanet hade kört in i motorn?!?! Läktarskvaller
Mitt cp-finger fick ligga på kylning efter gårdagskvällen
Före klippningen. Ska ta och fixa till en bra efterbild, och kanske en bättre förebild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0