"Du, jag, vi. Vi är Färjestad och nu börjar vår tuffaste säsong."

Fryser som en pälslös hund som stått utomhus i ett dygn. Shorts och t-shirt var dagens outfit när man åkte runt på postmoppen - något som har lett till att man nu hackar tänder och försöker värma sig med en filt... något som inte slutar så lyckat. Men det värsta är att man inte kan ha på sig nå mer kläder på jobbet heller eftersom man blir kokvarm av att springa i tusentals ingångar, jag saknar bomhus... men framförallt postbilen.

Ikväll är det träning. Älskar innebandy, utan det vet jag inte vem jag skulle vara men för ikväll - varför kunde inte träningen vara inställd? Det handlar inte något om att jag inte vill träna för att det känns jobbigt eller nått sånt. Nej, det är så att 19.00 så startar Färjestads seriepremiär mot Skellefteå. Och gissa vad? - Matchen sänds på Canal+ Sport. Hinner se lite av första perioden men vid 19.30 måste jag vara nere på bessemer för löpning innan träning. Aja, det är som det är, som tur var har man ju över 50 elitseriematcher att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0