Helt sinnessjukt bra

Vill ta ut varje del av texten och printa det som citat i min blogg. Men det kan jag inte göra. Måste välja något men killens texter trycker på precis rätt punkter - varje gång. Kan bara drömma om att ha en likadan skrivförmåga som den killen har. Berör in i djupaste själ. Och det bästa med allt, är att han har så rätt med allt! Det enda jag tycker är läsvärt inom hockey just nu är killen som analyserar verkligheten på rätt sätt. Här är ett smakprov:

"För mig har det aldrig funnits varken Kris eller Katastrof.
Aldrig i idrott. Inte Krig heller.
Kris och Katastrof bor någon helt annanstans än i en hockeyrink. De bor där Krig ofta finns.
I spåren av Kris och Katastrof finns ofta Död och Sorg.
Man ska inte börja devalvera de starkaste ord vi har i svenska språket. Det är lätt att de tappar sitt värde och sin betydelse.

Men kanske ingen längre bryr sig irl, de bara lol asp och sätter dit en smiley i sin smartfån."



Jörgen Kalitzki @ http://farjestadsbk.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0