Godmorgon

Söndagar är en annorlunda dag. Det är en skön dag på grund utav att känns mest som en lång vilodag. Vilket i min bok även kan vara en nackdel ibland då jag har svårt för att ta det lugnt för länge. Vill ha saker att göra. På samma sätt är det även en jobbig dag. Känslan av att skolan eller jobb närmar sig igen eller kanske bara tanken på allt tråkigt man behöver ha gjort som man skjutit upp till veckans sista dag. Då tänker jag på städning och massa annat kollijox. Tror inte jag använt det ordet sedan vi härmat vår bildlärare i trean på grundskolan som i början på varje lektion började med att säga "Då stoppar vi undan pennor, suddigum, saxar och annat kollijox." Det blir nog sådär nu när man slutat skolan, att man kommer komma ihåg småsaker som skiljer varje lärare ifrån varandra. Vi hade till exempel roliga och lite halvmysiga Karin på högstadiet som alltid gnuggade baksidan av pennan ovanför läppen, eller la boken på huvudet när lektionen närmade sig sitt slut. Det för mina tankar in på mig själv och min framtida dröm som är att bli lärare. Kommer jag få något sånt "tics" som eleverna kommer minnas mig för? - något bara framtiden kan utvisa.

Kommentarer
Postat av: hanna

haha åå sabina!!!

2011-10-23 @ 16:03:21
URL: http://hannarenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0