Ett enda stort grattis

Kan inte sova. Vet inte vad det är med mig... om det är premiärnerverna som spökar kanske? Eller bara tanken på hur bra den här dagen kommer bli. Idag är det den 8 oktober och det är min bästa väns födelsedag. Den här personen har jag känt i kanske 15-16 år, bott granne med i 11 år och varit bästa vän med i tusentals dagar, veckor, månader och år. Ett liv utan den här tjejen är otänkbart.

Ibland föreställer jag mig att börja plugga om något år. Uppfylla min dröm att bli lärare. För detta krävs nästan en flytt till en annan stad... men tanken på att inte ha den här tjejen bo granne med mig, skrämmer mig. Att inte ha den här tjejen 30 sekunder ifrån en. Att inte ha den här tjejen nära. Tack för att du är du, tack för att du är min vän. Jag kommer alltid att älska dig tjejen, stort grattis på 18-årsdagen, min fina, Hanna Renström.
Min farmor sa en gång: "Hanna är en sån vän ni kommer ha hela livet". Och jag hoppas hon har rätt, det vore en ära! En ära att få vara din vän tills vi blir gamla och grå.

Nu ser vi till att du får världens bästa födelsedag. Vi börjar väl förhoppningsvis med en vinst i seriepremiären borta mot Smedjebacken med ett hattrick kanske? Därefter blir det käk och firande hemma hos Hanna med alla hennes närmsta och allt inför... hennes första krogrunda. Äntligen får du komma ut på krogen vännen och nu ska pensionärerna Maria, Sofia, Alexa, Julia, Angelica, Malin, Frida.... få dig att ha riktigt roligt. Puss vännen och återigen... grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0