äntligen lite underbar och älskad matematik

Äntligen klar. Visst tiden går rätt så fort när man är där men vissa grejer är ju så tråkiga. Det var tre prov med ordförståelse, läsförståelse både svenska och engelska. Det var de absolut tråkigaste jag varit med om tror jag. Långa A4-texter om saker som man inte alls brydde sig om. Bakom en satt även en tjej med lårhöga stövlar som hon drog mot varandra konstant under hela provtiden så allt man hörde var ett enda gnisslande. Febern gjorde huvudet tungt som bly och ögonlocken var väldigt nära att stängas igen helt flera gånger.

Nåja,. till det roliga... matten! Trodde från början att de delarna skulle bli tråkiga men ack så fel jag hade. Två matteprov var nästan roligare än en kväll framför OC. Men bara nästan. Älskar känslan man får när man löst en svår uppgift och verkligen känner "yes, där satt den". Tyvärr var det ju bara två prov av min favoritdel och till min besvikelse plockade dom bort det första provet vi gjorde imorse eftersom det bara var test typ. Vilket vi fick reda på efteråt. Det provet gick helt okej, men jag blev så glad på det provet då det var ordkunskap i början och jag visste exakt vad en Piccolo var för nånting. Enda ordet jag var 100% säker på... typ. Nu är det i alla fall över och om 4 veckor får man svaret... om man är dummare nu än förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0