Förhoppningar om framtiden

En ny vecka och mycket att se fram emot. Nu har den tunga delen av November varit och jag välkomnar den halva månaden som återstår med glädje. Fram tills den här veckan har det varit sjukdom, jobb, missad match och lite andra tyngre saker. Nu tänker jag se livet ljusare. Se framåt mot de positiva sakerna i ens liv och den här veckan känns som en kanonstart för det. Den här veckan kommer bjuda på Breaking Dawn-premiär, jag ska även göra håret ljusare igen, träna en massa, gå på hockey på fredag och spela en riktigt viktig match på söndag.

Dock känns det som att vintern snart är här. Graderna börjar sakta men säkert närma sig 0-gradigt här i Gästrikland och den första snön känns inte långt borta. Dock hoppas jag på att den väntar lite - i alla fall fram tills första advent. Vinter och snö är mysigt, men det är det att den alltid är för lång - då tröttnar man. En sommar med sol och värme kan aldrig kännas för lång, ju längre desto bättre, men en vinter, med kyla och snö kan vara helt fantastisk - bara det inte varar för länge. Som tur var drar man till London om exakt två veckor och där tror jag att det kommer vara några grader varmare än här... det brukar i alla fall vara så.


London två gånger på ett år är inte så dumt. 2011 har verkligen varit ett fantastiskt bra år. Hoppas på att den 1½ månad som det är kvar blir ett jättebra avslut på ett jättebra år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0