Dagen med stort D

Senaste gången jag såg Färjestad spela live var den 14 Mars. Färjestad vann då med 2-1 efter att Rickard Wallin gjort mål med bara knappt en minut kvar av den fjärde kvartsfinalen. Förra säsongen åkta jag in till Gävle och såg Färjestad spela 5 gånger (elitserien + playoff). Jag såg dem förlora 4 utav de fem gångerna... men den enda vinsten jag såg, var så fantastiskt bra så att den övervägde alla andra matcher. Tillsist tog Färjestad SM-guld och jag var den absolut lyckligaste tjejen i världen.

Ikväll är mina förväntningar höga. Jag har svårt att ta förluster, framförallt när det gäller innebandy men det är ännu värre när det gäller hockey. När det gäller hockey så vet jag att jag inte kan påverka det på något sätt. Jag kan bara iaktta och se hur det slutar.

Den här säsongen kommer Färjestad bara till Gävle två gänger. Det är nu, och sen den 7 Januari. Den 7 Januari har jag en egen match och kommer inte att kunna se Färjestad, vilket betyder att det här är enda gången för mig den här säsongen som jag kommer att se Färjestad live (om det inte blir så att man åker ner något till Karlstad som alltid kommer vara min dröm). Därför hoppas jag, innerligt, att den här kvällen slutar bra. Jag har sett fram emot den här dagen enda sedan i typ augusti när spelschemat publicerades. Det här är för mig dagen med stort D, dagen jag längtat efter, dagen jag drömt om. Kom igen nu Färjestad, se till att den här dagen blir så perfekt som jag tänkt mig!

"Some people think hockey is a matter of life and death. I don't like that attitude. I can assure them it is much more serious than that."

Tyvärr får vi klara oss utan denna gosse ikväll... även Hyvönen, Klefbom och Hillding - känns inte bra. Sällskapet ikväll då? Jo, åker (äntligen) dit med Hanna. Även Sofia, Patrick och Viktor blir med. Kommer antingen bli den bästa kvällen någonsin... eller den sämsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0