London

London. Vart ska man börja? Finns så mycket att säga om den staden. Vi har såklart haft det fantastiskt dessa dagar, men det bästa var nog musikalen, the Phantom of the Opera. Sa som sagt att jag älskat filmen tidigare men att se det live var helt fantastiskt. Inte så konstigt att den gått i london i 25 år nu. Sjukligt fin musik.

Förutom allt positivt som hänt under dessa dagar så har jag gått och blivit sjuk och sen blev jag stoppad i tullen 3 gånger. De två första gångerna var i Sverige då mina skor först pep och sen ville dom kolla i min väska på en bok. Man vet ju aldrig vad böcker kan göra på flygplan - väldigt farliga! Den tredje gången var igår när vi var på Stansted. Då pep det först trots att jag bara hade en tisha, ett par jeans och underkläder på mig. Det ledde till att man blev muddrad och jag försökte hålla mig ifrån att skratta eftersom jag är så himla kittlig. Det gick rätt bra faktiskt men nu har jag börjat byggt upp en skräck för tullar. Har nästan aldrig under hela mitt liv blivit stoppad i tullen, och nu blir jag det 3 gånger under samma resa. Uschabuscha, hoppas det går bättre 11 Maj då Gran Canaria står på biljetten.

Jag kan även säga att jag och Sofia blev tvungen att visa legitimation på en pub där det var 18-årsgräns. Ser vi verkligen ut att vara mindre än 17 år? ;)

Påväg till London i torsdags
Framme på Stansted. Lite dålig bild men i bakgrunden står massa snubbar med grön-gula kepsar. När vi stod i kön till passkontrollen så stod pappa och danne lite längre bort. Så frågade mamma vart dom stod någonstans och jag svarade: "Bakom han i grön keps". Det jag inte hade sett var att det var ungefär 50 stycken med gröna likadana kepsar. Vart lite tokigt (:
Efter två timmars bussresa var vi framme i London...
Utsikten från hotellrummet, till vänster ser man the parlament rätt så bra och till höger ligger Big Ben. Vi bodde cirka 500 meter? ifrån Big Ben (dålig på avstånd) haha.
 
När vi var i Mexiko för snart ett och ett halvt årsedan så kunde inte de uttala min mammas namn - Kajsa. De sa iställlet Kagas. Så sen dess har vi kallat henne för det. Under den här resan var hennes namn lika svårt att uttala och engelsmännens uttalning blev Kasia - a new nickname, I think so!
Harrods på fredagen...
Utanför harrods
Treats on Harrods
Phantom of the Opera på kvällen...
påväg till buckingham palace
hästparad
någon var tvungen att städa upp efter hästarna...
Lite folk vid vaktavlösningen
Taxi därifrån
Vid Marble Arch
käk på subway efter några timmars shopping på ocford street
fika på starbucks lite senare...
Byebye london, tror inte det där var sista gången som jag åkte dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0