Stort hjärta - hårt arbete

Jag är så glad, så lycklig över att Färjestad gått vidare till semifinal men det finns en nackdel också. Inga mer matcher i Läkerol Arena. Ska jag vänta till i Oktober innan jag får se hockey live igen? Nej jag kommer inte klara mig. På ett sätt hatar jag våren och sommaren eftersom att hockeyn och innebandyn tar slut då. Dom två sakerna är ändå de som jag har som passion i mitt liv. Jag älskar att spela innebandy, har gjort det i över elva - snart tolv år och det är verkligen bland det bästa som finns. Samtidigt älskar jag hockey och hjärtat håller ett lag såklart väldigt kärt. När första tussilagosarna kommer eller när de första sidensvansarna sitter i trädet så blir man såklart glad eftersom våren kommit, men för mig är det ändå den värsta tiden på året för det är då hockey- och innebandysäsongen tar slut.

Ska kanske summera kvartsfinalerna mellan FBK och BIF lite också. När vi var i London och fick reda på vilka som färjestad valt så tänkte jag: Oh nose, inte brynäs. Tänk om dom skulle förlora, då skulle jag verkligen vara en dead-man-walking här i stan (eller kanske inte man, men aja). Men på ett sätt var det ändå positivt eftersom att jag då skulle kunna få se Färjestad live någon mer gång. Men självklart har jag varit supernervös inför varje kvartsfinal. Alltid rädd över att förlora. När första kvartsfinalen var över och FBK vann med 7-3 så kändes allt mycket bättre men därifrån har de resterande kvartsfinalerna bara blivit jämnare och jämnare. Det har inte varit någon dans på rosor under dessa kvartsfinaler inte. Matcherna skulle kunna ha slutat hur som helst men färjestadare som man är så tycker jag att färjestad ändå som lag är starkare. Trots att de inte spelat så bra som de kan den här tiden så är truppen bredare, målvakten bättre och de har speciellt bättre anfall och kommer oftare till farliga lägen. Måste dock säga bra jobbat brynäs, ni gav oss en riktig kamp, verkligen.

Nu snackas det ju för fullt om Czarnecki ska till Färjestad eller vad han nu ska göra, men han verkar ju inte alltför välkommen till Löfbergs Lila igen i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Sandra

svar: haha, jaa bra idé där.. eller inte! ;p kanske ska önska lycka till i fortsättningen för dig och ditt lag i guld-striden... men det tänker jag inte göra! moahaha.. vi ses imorgon. KRAM ;)

2011-03-16 @ 23:00:21
URL: http://xanndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0