"Some people think hockey is a matter of life and death. I don't like that attitude. I can assure them it is much more serious than that."

Vilken kväll! Har gått från att vara riktigt arg till att vara överlycklig. Tänk att en sport har en sån stor inverkan på ens humör. Det sägs att det bara är en sport och att man ska strunta i hur det går, men de som säger det kan inte ha ett hjärta för en sport såsom hockey och ett lag såsom färjestad.

Vinsten ikväll kändes väldigt härlig och rättvis. Enligt mig. Sen måste jag påpeka att jag är rätt så trött på Leif Boork som kommenterade matchen ikväll. En kommentator ska definitivt inte vara partisk, något som Boork var ikväll. AIK hit, AIK dit. När Färjestad gjorde 2-3 målet säger han "det var ju tråkigt"?!?! Som Färjestadare kan man inte göra annat än att skratta när Basse gör 2-4 i öppen kasse och kommentatorerna blir alldeles tysta. Tål inte partiska kommentatorer, domare o.s.v. Men iofs så tänker man aldrig på när dom är det för sitt eget lag. Det är lättare att märka negativa saker än positiva. Måste även säga en till sak och det är om Färjestad och deras "filmning", eller diving som det heter. Dick Axelsson åkte på en tvåa idag för det och det roliga är att AIK faller minst 3 gånger på samma sätt, men händer det något då? - Nej, skulle inte riktigt tro det. Lätt att skylla på saker när det går dåligt, så jag uppfattar det i alla fall. Blir kul att dom får komma hem till Karlstad och spela på lördag inför ett fullsatt Löfbergs Lila. Wish I could be there.

Nu ska jag snart sova och imorgon är det äntligen fredag. Personligen tycker jag att veckan har gått väldigt långsamt. Ska bli riktigt skönt med helg. Ser fram emot Schulman Show, innebandy imorgonkväll, hockey på lördag och kanske utgång lördagkväll. Jag hoppas på en till vinst på lördag så jag kan få bli lika överlycklig som jag blev ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0