powerwalk

Gick ner till jernvallen och IBG tidigare idag med Hanna för att sedan få reda på att det blivit inställt på grund av att så många var borta. Skönt att skjuta upp beeptestet en vecka till men tråkigt att gå fram och tillbaka till jernvallen för en lektion man inte ska ha. Påvägen hem mötte jag och Hanna två tjejer i 5-7 årsåldern kanske (har svårt att uppfatta barns ålder). Tjejerna började prata med oss en del och konversationen såg ut ungefär såhär...

Barnen: Hej, vad heter ni?

Vi: Hanna och Maria, vad heter ni?

Barnen: Hemligt

Barnen: Varför har du sånna där converse?

Jag: För att jag tycker dom är sköna.

Barnen: Men dom är ju smutsiga.

Jag: Haha, ja det blir lätt så med vita skor.

Barnen: Varför har ni sånna där klubbor?

Vi: För att vi har varit på träning.

Barnen: Varför har du (hanna) en blå tröja och du (jag) en svart?

Hanna: För att vi inte vill se likadana ut

Barnen: Varför har ni sånna där väskor? Försöker ni va coola eller?

Hanna: Haha, är vi inte det då? ;)

Barnen: NEEEJ!

Vi: haha, men vi ska gå nu

Barnen: Vart ska ni gå?

Vi: Hem

Barnen: Får vi följa med?


...och så slutade det med att vi skrek Hej då! och då fick man till svar: Bajskorv!




Mycket varför när det gäller barn. Något man kanske ska vänja sig vid om man ska bli grundskolelärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0