Uppsala till hösten?

Idag är den dag man fick reda på om man kommit in på den högskola man har sökt. Jag sökte ju, i sista minuten, lärarutbildningar i fem olika städer. Uppsala, Karlstad, Linköping, Falun och Gävle. Jag prioriterade sökningen i den ordningen, tog alltså Uppsala som val nummer ett och idag fick jag beskedet att jag blivit antagen. Antagen till grundlärarprogrammet årskurs 1-3 och förskoleklass på Uppsala Universitet.
Har alltid sagt att jag vill vänta ett år och då möjligtvis flytta till Uppsala och studera där. Men, jag vill inte flytta om ett år, jag vill bo i Sandviken om ett år, jag vill spela i Aston om ett år, jag vill bo i samma stad som mina vänner om ett år. Kommer jag då någonsin att bli redo för att flytta till Uppsala? Nej det tror jag inte. Inte de kommande åren i alla fall. Studera till lärare i Uppsala skulle jag kunna göra direkt nu till hösten, men att bo i Uppsala nu till hösten - nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0