The end of an era

Gissa vad som händer imorgon? Mer förväntansfull än vad jag är just nu finns nog inte. När jag var nio-tio år såg jag den första Harry Potter filmen. Harry Potter och De Vises Sten. Under de tio år som gått har jag läst alla böcker, mer än fyra gånger var, och sett alla filmer, mer än 10 gånger var. Jag har växt upp med Harry Potter, växt upp med hans liv och hans berättelse. Samtidigt som jag åldrats så har även Harry gjort det i nästan samma takt. Berättelserna har betytt så mycket för min uppväxt. Som trollbunden av en förtrollelse har man suttit fastklistrad i varje bok, om och om igen. Förväntansfull inför varje premiär av filmerna och nu är det verkligen the end of an era. Imorgon är det premiär för den sista Harry Potter-filmen och jag är oerhört spänd, nervös men samtidigt förväntansfull. Tankar har flödat i ens huvud enda sedan del.1 kom ut på bio. Hur kommer filmatiseringen bli av slutet? Kommer det hålla upp till ens skyhöga förväntningar? Kommer den verkligen vara så fantastiskt bra som man tänkt sig? Imorgon får vi svaret. För att "ladda" upp inför denna sagolika avslutning så ska jag, tillsammans med min syster och Alexandra, se på del 1. Allt för att komma i riktigt bra stämning. Får se om Frida och Hanna kommer förbi en sväng också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0