Lifechanging

Harry Potter kommer alltid att finnas kvar, i våra hjärtan. Filmen var superbra, det enda tråkiga är när eftertexterna kommer och man inser vilket tråkigt liv man kan ha på utsidan av trollkarlsvärlden. Direkt från första minut av filmen slukas man återigen in i Harry Potter-världen. Det känns som att man är där. Att Hogwarts finns. Att trollkonster finns, men framförallt - att Harry Potter finns. Den här långa berättelsen som nu fått sitt slut har varit lifechanging, i alla fall för mig. Trots att det är en "påhittad" värld med påhittade händelser så känns allt så äkta. Mycket ifrån Harry Potters berättelse transfereras in i "verkligheten". Kärleken, känslorna men framförallt vännerna. I Harry Potter and the Deathly Hallows får man verkligen reda på vem man kan lita på. Vänner som stått vid Harrys sida under alla dessa år, står där än. Hermione och Ron är som mina egna vänner, snälla, godhjärtade, fullkomligt underbara och kanske det viktigaste - pålitliga. Harry Potter-filmerna är inte bara underhållning, det är ett praktexempel på hur viktig vänskap är. När filmen kommer ut på DVD ska jag nöta in den tills jag kan varje replik, precis så som jag gjort med dom andra. På ett sätt kändes det sorgligt när man gick ut ifrån den nästan fullsatta biografen. Slutet uppenbarade sig och tanken på att aldrig mer få se något "nytt" om Harry Potter gjorde en lite ledsen. Nu har man inget mer att se fram emot, i alla fall när det gäller i magivärlden. Om jag kunde, skulle jag vilja ha J.K Rowling som min egna sagoberättare som fortsätter att berätta historier om Harry, Hermione och Rons äventyr i årtionden framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0