Tankar och förhoppningar om den, hittills, oskrivna framtiden

Nu var det slut på det roliga för den här gången. Ett händelserikt jullov fyllt med jobb, vänner och framförallt massa snö. Något jag borde göra - som jag inte gjort är ju att plugga. Under slutet av November och början&mitten av December så tänkte jag "ingen idée att plugga, man har ju jullov snart, man hinner med allt då". Men vet ni vad, jag har inte hunnit med allt nu. Det tragiska är att jag inte gjort nånting. När jullovet väl kom var man så trött på prov, inlämningsuppgifter, uppsatser o.s.v. att man bara ville vila. Jag kan skylla på så många saker varför jag inte pluggat men sanningen är att jag är mästaren på att skjuta upp allt. Jag tänker hela tiden "imorgon, då gör jag det", men när morgondagen väl kommer så åker man iväg till valbo och shoppar eller kollar på massa mysiga filmer o.s.v. Eftersom denna vecka är den enda riktiga lov-veckan som jag och Sofia har haft så har den inneburit en massa tid i soffan. Och det är ju självklart på grund utav trötthet och även ett stort behov av vila. Men nu när skolan börjar igen så ska det bli annat. Jag har bestämt mig för att bli bättre på allt. Bättre i skolan, bättre på träningar och framförallt bättre på att inte äta massa skit. Jag och några fler utav mina kära vänner har gått ihop om att vi inte ska äta något godis eller onyttigt fram tills, om det går, studenten. Ett hälsosammare och roligare liv under våren 2011. Under den här vårterminen händer så mycket. Det är studentkryssning, kanske bal, förmodligen en studentresa och sist men inte minst studenten.

Jag hatar när folk pratar om framtiden. Det är av den enkla anledningen att jag inte har en aning om hur den kommer se ut, och jag är rädd för att få veta det också. Jag är så nöjd med det liv jag lever idag. Jag älskar mina vänner, jag älskar att bo hemma med min familj, jag tycker faktiskt om skolan - även fast jag låter väldigt trött på den nu. Jag vill väldigt gärna vara med om allt som händer nu i 3:an men jag vill ändå inte få ett slut på allt - på gymnasiet och på säkerheten, säkerheten av att veta vad man ska göra varje dag. Jag vill inte leva i ovisshet, jag tycker om att ha det som jag har det nu när jag vet vad jag ska göra varje dag. För vad kommer egentligen hända efter den 10 Juni 2011?

Jag kommer säkert att titta tillbaka på dessa inlägg om ett år eller mer och säkert ha det jättebra då och tycka att jag låter väldigt naiv och dum nu men det är såhär mitt liv ser ut nu och det är så jag vill att det ska se ut i framtiden också. Så de som läser det här och träffar mig, lova att aldrig prata om framtiden - inte just nu i alla fall, för det är inget jag vill tänka på. Trots allt så vet jag ändå vad jag vill "bli när jag blir stor", jag har haft en dröm sen jag var kanske 10 år, men att plugga vidare direkt är inget jag tycker låter superkul + att jag måste bestämma mig för en studieort också. Gävle? Karlstad? Uppsala? Falun? Linköping?

Aja, nu blir det stopp på framtidsprat från mig och förhoppningsvis med mig också. Nu ska jag försöka lägga mig tidigt... det brukar aldrig funka, men försöka kan man alltid! Vi hörs imorgon, pusss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0