Maria (försökte) langa trisslottsvinst till minderåriga Hanna

Vad med om världens sjukaste grej på ICA Maxi idag med Hanna. Tjejen hade vunnit 50 spänn på en trisslott och skulle hämta ut den. När hon kommer till kassan frågar de efter identifikation och efter att kassörskan tittat på det ett tag så började denna dialog:

Kassörskan: Men du är inte 18 va?

Hanna: Nej?

Kassörskan: Man måste vara 18 för att hämta ut vinsten.

Hanna: Va? Skojar du med mig? Jag har hämtat ut sånna sen jag var typ 12!

Kassörskan: Ja, men det är en ny lag på det.

Jag: Men kan inte jag hämta ut det då? Jag är 18 och har identifikation med mig!

Andra killen i kassan: LANGNING !!!

Jag: För att hämta ut 50 spänn från en trisslott? Haha

Kassörskan avslutar med att säga: Nej, du får inte göra det nu!


Jaha, så om jag skulle ha gått ut ur affären och kommit tillbaka sen - skulle jag fått hämta ut pengarna då? Det är frågan det. Sjukaste jag vart med om på ett tag i alla fall, vart är sverige påväg om man inte ens får hämta ut en vinst på en trisslott om man är 17 år? Galet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0