Jag är en dålig förlorare

...ibland. Speciellt när vi är så nära på att ta det också. Två matcher i rad har vi nu spelat grymt bra men vi ramlar på mållinjen hela tiden. Förlåt för mitt lilla utbrottsinlägg tidigare men jag var trött på att vi aldrig får marginalerna med oss, och att 8 minuter av en match ska förstöra allt. Under de 8 minutrarna gjorde de 5 mål. Sånt finns inte. Sånt ska inte hända. Matchen slutade 6-4 och det är inte dåligt eftersom det är ett topplag vi möter. Men, jag har aldrig känt att vi haft så stor chans att ta poäng mot riktiga bra lag som vi har nu. Spelet sitter, skotten sitter (oftare än förut) och laget är perfekt men på något sätt så ska vi alltid göra något knas som förstör allt. Nästa helg är det Storvik - nästa helg är det 3 poäng!

Mitt humör blev inte bättre när Astons herrar förlorar och sist men inte minst så förlorare Färjestad i sudden. Fjärde raka förlusten. Sånt finns inte heller i min värld! När man har ett utav Sveriges bästa lag (om inte det allra bästa) på pappret, så måste man visa det ute på plan också. Man kan inte hamna i en svacka och man kan definitivt inte fortsätta som man gör nu. Nu vill jag ha tillbaka artisten Dick Axelsson, jag vill ha tillbaka förstamålvakten Salak och jag vill även ha lagkaptenen Rickard Wallin tillbaka i den form han hade innan skadan. När hela laget är friskt och spelar som de kan så är det Sveriges bästa lag och det är de som ska vinna SM-guld. De har allt som krävs, men fortfarande, bara på pappret. Idag hade vi allt - förutom i 8 minuter. Idag hade Färjestad allt - i tredje perioden.

Återigen verkar det som att jag börjar svävar iväg i detta inlägg men ibland har man så mycket att få ur sig och då är den bästa platsen för det, sin blogg. Man kanske skulle börja göra så som man gjorde när man var liten, skriva i en dagbok om allt som kanske är lite för mycket för en offentlig blogg (inte för att man hade blogg när man var liten... men, ja ni hajar). Som detta inlägg. Personligen tycker jag inte om att läsa långa blogginlägg och ändå blir det så att jag skriver egna själv. Kan tänka mig att de få som orkade läsa igenom detta inlägg kanske inte tyckte det var så intressant eftersom jag skrev om de saker i mitt liv som påverkar mitt humör mest (och idag till det negativa), det som betyder väldigt mycket för mig. Men det är så mitt liv ser ut, jag älskar hockey, jag älskar Färjestad, jag älskar innebandy och jag älskar Aston. När ni nu gick in på min blogg så har ni valt att se mitt liv, och detta är så det ser ut. En sportgalen tjej med ett stort vinnarhjärta! Och, en tjej som hatar att få 3 motgångar under en och samma dag.

Nu är klockan (som tur var) snart tolv och en ny dag kan börja. Nu ska jag blicka framåt och hoppas att morgondagen blir bättre än den här. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0