Ledig torsdag

Godmorgon!

Idag är jag ledig. Enda dagen fram tills själva julafton som jag är ledig så jag ska försöka ta tillvara på dagen på bästa sätt och det blir förmodligen genom att vila för att se till att halsen blir bra. Har nyss sett det nya avsnittet av julkalendern och jag måste säga att den är väldigt bra. När man var yngre var julkalendern jätteviktig. Man hade alltid stora förväntningar på den och år efter år levde dem upp till ens förväntningar. Jag pratar om mysteriet på greveholm, julens hjältar, pelle svanslös och en massa mer. Men sen kom det till en gräns, jag vet inte om man själv åldrades på det sätt att julkalendern inte riktigt kändes på samma sätt eller om det bara var att de var riktigt riktigt dåliga!

I år, med "Tjuvarnas Jul" så känns det annorlunda. Bättre. "Tjuvarnas Jul" är mysig, rolig och framförallt spännande, något som är så viktigt för att hålla tittarna sugna på flera avsnitt. Jag väntar alltid med förtjusning tills jag vaknar så jag kan sätta på svtplay och se ett nytt avsnitt av en julkalender som är precis så bra som de var när man själv var barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0