jason diakité

Nu är det bara ett avsnitt kvar av Så Mycket Bättre. Alla har dock redan gjort deras tolkningar av varandras låtar och min favorit är såklart skånepågen Jason Diakité eller Timbuktu som han mest är känd för. Igår, när han gjorde, i min mening, Mikael Wiehes absolut bästa låt "Flickan och Kråkan" så var han helt suverän. Typ första gången han inte rappar överhuvudtaget i en låt. Fantastiskt! För att njuta av ögonblicket igen... och många gånger om: Timbuktu – Flickan och kråkan

Jason är i mina ögon en riktigt fin människa. Oerhört talangfull, verkar vara väldigt snäll och genomgo helt enkelt. Älskar när klockan blir 13.00 på fredagar och hans fina röst fyller radion på P3 i programmet Jasons spellista. Hiphop är egentligen inte riktigt det jag gillar allra mest, men Jason är så mycket mer än rap och hiphop! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0