Häftigt

Såg för ungefär en timme sedan att Färjestads målvaktstränare Erik Granqvist hade skrivit att Patrik "Peppe" Lundh blivit antagen till Tre Kronor. D.v.s. fjärde Färjestadaren i Tre Kronor, sammanlagt 7 stycken i landslaget! Men eftersom nyheten inte skrivits ut någon annanstans, varken på klubbens hemsida eller på hockeyligan.se eller aftonbladet.se så visste jag inte riktigt om det verkligen var sant.

Peppe Lundh #79 har dock alltid varit en av mina absoluta favoriter i Färjestad. En som ofta inte blir omtalad men som alltid gör sitt jobb ute på isen. Nu har nyheten även publicerats av aftonbladet och jag kan inte göra annat än att säga ett stort grattis till grymma Patrik Lundh, och alla andra Färjestadare i landslage-t/-na.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article14050012.ab

Tycker dock det är konstigt Nihlstorp inte är med. Enligt mig är han Sveriges, just nu, bästa målvakt i Elitserien och då borde Tre Kronor vara självklart... men icke! Jag verkar dock inte vara ensam om att tycka det. Gamla Färjestadaren, nuvarandra Modo-killen Dick Axelsson skrev såhär på twitter:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0