Torsdag

Har precis kommit hem från skolan efter att ha haft nationella i svenska. Vi hade tid från 09.00-14.00. 5 timmar, galet. För mig tog det dock cirka 90 minuter innan jag var klar. En uppsats på 600-800 ord tar inte 5 timmar att göra, i alla fall inte för mig. Sen är jag en person som alltid gör det jag kan och sen när det tar stop fortsätter jag ändå. Lite senare går jag tillbaka och sådär men det jag kan det kan jag, ingen idé att sitta i flera timmar att fundera, varken på prov eller uppsatser. Det funkar bara inte för mig. Har alltid varit en person som gått bland de fem första på prov, en egenskap som visade sig vara väldigt bra på högskoleprovet då man hade väldigt lite tid på sig. Oj, vad jag rabblade iväg nu kände jag. Aja, skönt att ha nationella gjort.

Ikväll är det en sak som gäller, Färjestad BK - Skellefteå AIK, Löfbergs Lila Arena, fullsatt!! Ikväll kan Färjestad ta SM-guld, åh vad mycket jag hoppas på det. Vore riktigt skönt att ta hem det inför ett fullsatt Löfbergs Lila Arena, skönt att ha en hemmapublik med sig i sånna lägen. Imorgon hoppas jag på storfest på torget i Karlstad.

Fram tills dess, snälla läs denna artikel i dagens nyheter. Riktigt, riktigt bra: http://www.dn.se/sport/ishockey/farjestads-2000-tal-slar-ut-allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0