inte längre maria uggla

Har precis kommit hem från skolan. Fick sluta lite tidigare eftersom jag är klar med vissa grejer som andra ska göra nu på eftermiddagen. Hade nyss ett möte med alla kungar i Sverige från Gustav Vasa till mig, Karl XII. Alla skulle vara en varsin kung som man presenterade i jag-perspektiv. Riktigt roligt var det, det bästa var nog att få beskriva sig själv som en stark ledare, en stor hjälte som var tapper, plikttrogen, principfast, tolerant och inte unnade mig själv någon lyx, + att jag är Sveriges mest kända krigarkung, tillsammans med Fritiof, d.v.s. Gustav II Adolf. Började skratta på slutet också eftersom man inte riktigt är van med att beskriva sig själv som en sån person. Roligt var det i alla fall och jag måste säga att jag älskar historia. Har alltid varit bland det roligaste ämnet och det är det fortfarande också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0