Högskoleval och framtiden

Hejhej!

Har precis kommit hem efter att ha varit chaffis till mamma som varit på middag med jobbet i hofors och under tiden har jag varit hemma hos Viktor i Storvik tillsammans med Sofia, Patrick och Hanna. Johan var där ett tag också. Fick känna på att vara typ "femte hjulet" ikväll. Lite halvtråkigt måste jag säga. Stannar hellre hemma nästa gång med en film och en godispåse så får dom ha deras dubbeldate för domsjälva.

Idag är sista dagen man fick ansöka till högskola också. Jag har aldrig tänkt att jag ska plugga vidare nu direkt efter gymnasiet och har därför inte brytt mig så mycket om att kolla runt på högskolor och universitets hemsidor. Jag har dock alltid vetat vad jag vill bli, ändå sedan jag var runt 7-8 år har jag vetat att mitt framtida yrke ska vara lärare. Så idag gjorde jag ett impulsval, jag sökte till högskolor till hösten. Om jag kommer in på någon utav de 7 program jag sökt så tänker jag förmodligen inte börja ändå. Har det utifall att bara. Känner heller inte för att flytta och eftersom 6 utav de program jag sökt ligger längre bort än 3 mil så känns inte högskola i höst som något alternativ. Jag kan dock säga vad jag sökte, jag sökte lite olika lärarprogram på Karlstads Universitet, Linköpings Universitet, Högskolan i Gävle och tillsist Högskolan Dalarna (d.v.s. studieort Falun). Vore häftigt att flytta till Karlstad någongång i livet också, har alltid drömt om den staden eftersom mitt favoritlag hör hemma där men just nu är jag ung, jag vill spela innebandy och jag vill göra det i Sandviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0