Ett steg närmare SM-guld

Hade precis skrivit ett inlägg men sen raderades allt så tar det igen.

Kom hem från träningen för tjugo minuter sen och då får man direkt höra att Färjestads fjärde finalmatch har gått till sudden. Så bänkade mig framför tv:n och hann se 39 sekunder ,tror jag det var, av förlängningen då Mikael Johansson avgör med ett skott på volley. Riktigt skönt.

Jag hann se första perioden innan träningen och då var Färjestad riktigt borta, det verkade inte som att de hade vaknat ifrån flygresan upp till Skellefteå och av vad jag har hört så fortsatte matchen i samma stil hela tiden. Visst, Mikael Johansson är en hjälte som avgjorde i sudden, men den sanna hjälten ikväll är målvakten Christopher Nihlstorp. Räddade vad var det? - 43 skott och släpper bara in ett. Riktigt grymt, utan han skulle det inte ha varit Färjestad som just nu leder med 3-1 i matcher...

Men i torsdags när Färjestad besökte Skellefteå så gick matchen också till förlängning och då var Skellefteå definitivt sämre, ändå vann dom, så man måste väl säga att det är "kvitt" nu. Nu har Färjestad 3 matcher på sig att ta SM-guld, missar dom den chansen, då är det nått som är fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0