Ett enda stort tack

för allt. Tack för den här fantastiska säsongen. Tack för det nionde SM-guldet till klubben och tack för att ni just nu är Sveriges bästa ishockeylag.

Som Färjestadare i ett Brynäs-landskap som Gästrikland har aldrig varit enkelt. Speciellt inte i år. Så just nu vill jag bara skratta åt alla som retats, tjatat och gnabbats om påhitt som "hur dåliga färjestad är", "att alla är dopade", "att wallin har läppstift"... det bara fortsätter. Nu är en tid då jag äntligen kan få vara riktigt riktigt lycklig, nu ska jag sova så gott jag bara kan, och jag gör det i min Färjestad-match-tröja.

Finns inget bättre lag, finns inget större lag i mitt hjärta, tack för att ni ger mitt liv lycka, en lycka jag kommer leva på oerhört länge. Är tårögd så det bara sjunger om det, men blir så rörd av detta gäng. Detta gäng som kämpat, ett gäng jag alltid kommer vara stolta över i motgång och medgång. Just nu, i medgång. I september skrev jag "vi kör på SM-guld 2011". Då var det min dröm, nu är det min verklighet. Den 16 September startade Elitserien 2010/2011 och då mötte Färjestad Skellefteå, då vann Färjestad med 2-3 och rubriken blev "Stor hjälte i Färjestad - målvakten Cristopher Nihlstorp med 48 räddningar!". Idag, 7 månader senare är rubriken för mig åtminstone nästan densamma. Färjestad vinner finalerna mot Skellefteå med 4-1 och den stora hjälten har såklart varit målvakten Christopher Nihlstorp. Han startade säsongen grymt och avslutade den ännu bättre. Killen är min idol. Idoler för mig är såklart hela Färjestad men även dessa två gossar, ett par gossar ni hört talas om mycket här på bloggen under säsongen, äntligen får busen Dick Axelsson och lagkaptenen Rickard Wallin ta på sig guldhjälmarna och skrika ut i ett vrål. Eller, bara vara riktigt riktigt glada.




Vill ändå avsluta med Emil Kåbergs svar efter finalen. För er som inte vet så är den grabben en riktig kämpe, han fick en puck i ansiktet för en vecka sen, trots skador med käken så fortsatte han att spela, den grabben har ett stort hjärta och han kör alltid hårt arbete.

Hur ont har du haft?

– Det har varit jobbiga dagar  med en jävla värk. Men jag kan ta tio skott i ansiktet för det här.



Återigen tack för en fantastisk säsong, vill inte att den ska ta slut, men ändå gör den det, med världens bästa slut. SM-guld 2011 är ett faktum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0