Heldagsexkursion till ockelbo med NV08

Har nyss kommit hem efter en heldag i ockelbo. Från 09.00 till 15.00 var vi där med skolan och sen nu ikväll har vi spelat innebandymatch i samma lilla samhälle. Dagen i ockelbo med skolan var intressant och vi såg även någonting riktigt häftigt... :) Matchen ikväll slutade som dom andra med vinst och det var nu siffrorna 3-8 som stod på tavlan. Känns riktigt bra hittils, tre spelade matcher och tre vinster!!! Nu ska jag inte skriva mer utan låta bilderna tala för sig själv.
När vi kom till ockelbo runt 09.00 så hade en björn nyligen skjutits och vi fick då tillfället att se den. Väldigt häftig syn och han såg väldigt gullig ut. Måste säga att björnar är som stora nallebjörnar (iaf när dom är döda).
Björntass
Björnen var runt 4 år gammal och pinnen i munnen hade dom för att man skulle se tänderna typ...
Vi fortsatte sedan förmiddan med att kolla på när en skördare högg ner träd och då var vi tvungen att korsa en bäck...
Vår duktiga Biologi/Kemi lärare Erik Troeng korsar bäcken
Frida verkar lite fascinerad av en tall
När vi var tillbaka till det ställe där Älgparken låg så fanns det en Bowlingbana gjord i trä
I älgparken fick vi chansen att se dessa älgar ganska nära vägen
Berguvarna ville gömma sig lite, syns kanske inte att det är sveriges största uggleart.
Imorgon blir det skola igen och sen på kvällen har vi träning. Känns väldigt segt nu men nu ska jag iaf ta och njuta av min bok. Känner att jag bara blir sjukare och sjukare för varje dag som går. Nu har jag både ont i halsen och känner mig väldigt varm. Får se hur jag känner mig imorgon men just nu lutar det väll åt att jag tar en Ipren och pinar mig igenom en till skoldag. Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0