Norge

Hejhej !

Nu är jag tillbaka i det en aning varmare sverige. Kommer lägga ut grymt mycket bilder men ska bara förklara lite kort hur det var.

Vädret var oftast jättefint och vi sysselsatte oss med många utomhus aktiviteter. Som pulka, skidor och slalom. Jag visar bara lite bilder från alla aktiviteter men det är en händelse som jag bara måste skriva om. När vi var i Kvitfjell, ett slalom område med massa höga, branta och långa backar, så ville Sofia, jag och Angelica åka till en lift lite längre ner och åkte då utför en backe. Efter ett tag märkte vi att vi aldrig hittade liften och sen såg vi en jäkligt brant backe. Det var rätt ner som en vägg och det var ända vägen ner. Den var omöjlig att åka i så vi tog av oss skidorna respekte snowboarden och kastade ner dom för backen. Våra skidor fastnade i den så kallade "väggen" och Sofias snowboard försvann. Vi satt oss på rumpan för att åka nerför backen men så fort vi började åka så vart det en jädrans fart. Det gick snabbare än om man åker pulka i en brant backe. Det skvätte upp fullt med snö och det gick inte att stanna. Efter ett tag fick vi tag i stängslet och stannade men då var skidorna högt ovenför oss - fast i "väggen". Sofia tog en stav och gick upp och hämtade mina men sen kom även en väldigt snäll norrman och hämtade dom åt oss. Vi förstord då att det var störtloppsbacken som vi hade åkt i och där tävlare från hela världen ska tävla nästa helg. Vi såg mål linjen och fann oss, efter ca en halv timme i backen, sittandes i liften som vi så länge sökte.

Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag var inte ensam om att tro att vår sista stund hade kommit men nu efteråt får det en att skratta rejält! Så nu har jag skrivit en liten bit och nu blir det massa bilder, enjoy!

Lite Packning xD


Efter 8 timmar i en bil så ser man snygg ut!


Första kvällen. Grillning utomhus :)


Angelica körde ner i diket...


...och sofia fick hjälpa henne upp.


PULKA!!!!


Speed.


Så där kan man ju också åka!


Sofia orkade inte riktigt gå x)


Angelica, Lia och Sofia


I Kvit Fjell. Angelica och Sofia ♥


Uppe på toppen


Slalom/Snowboard


Jäkligt roligt :)


Humöret var ju på topp!


Sister.


Tillslut blev det lite längdskidor också.



Det var vällt allt jag hade från detta sportlov, ha det bra PUSS <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0