Christmas Eve & Storvreta Cupen

Heej!!

Nu ska jag ta tag i och skriva lite grann om vad som hänt senaste veckan med julafton, cup och lite annat.

Julafton firade vi med släkt i stugan i hedesunda. Självklart kom ju tomten efter kalle anka och maten. Men det var ingen som trodde på tomten även fast vi försökte få mina 8 och 10 åriga kusiner att tro att det var tomten men dom fattade att det var pappa. Kommer inte ihåg allt jag fick men kan skriva det jag kommer ihåg :

  • Presentkort i Valbo 1000 kr
  • Presentkort på Hemmakväll 300 kr
  • Stövlar från Replay, (som jag bytte till ett par Vagabond)
  • 2 par Örhängen
  • 6 Nagelack
  • Ansiktsbehandling på Annas topp till tå
  • Abba singstar
  • Skissblock och blyertspennor
  • Stickade vantar
  • Hörlurar
  • T-shirt

Och lite andra små grejjer :)





I helgen var vårat flickor 90 lag till Storvreta på cup. Det var en helg fylld med vinster (vilket var väldigt roligt xD), skratt, dålig sömn och onyttig mat. Men som vanligt har man alltid superkul när man åker ut och gör nånting sånt här med laget!
Vi hade fått reda på innan att vi skulle möta tre topp lag i gruppen, Råsunda från Stockholm, Alunda från Uppsala och FC Elit från Åland tror jag. Vi trodde då därför att vi inte skulle ha någon chans att gå vidare eftersom bara ettan och tvåan går vidare. Första matchen spelade vi mot det finska laget Elit. Det började bra och slutade lika dant. Vi kämpade för varrandra och gav allt vilket ledde till att vi vann med 6-0 och då var inte finnarna helt värdelösa heller. Andra matchen spelade vi mot Råsunda och då fortsatte vi spela bra och vi vann den med 1-0, vi var redan vidare - efter två vinster utav två spelade matcher. Söndagen tror jag inte riktigt var våran dag, eller kanske det var det. Vi mötte laget som hade kommit tvåa i Storvreta Cupen förra året - Alunda. Vi spelade inte bra i början men i slutet var vi jättebra men det var även Alunda. Synd att vi inte var med från början då vi släppte in 3 mål. Matchen slutade iaf 3-4 till Alunda. I kvartsfinalen mötte vi ett finskt lag som hade vunnit i finalen förra året mot Alunda. Dom var också ganska bra, men jag tycker nog att Alunda var bättre. Vi förlorade matchen med 3-0 p.g.a många chanser och lite mål.

Helgen var jättekul, tack för allt denna sista helg på 2008 !!!



Kommentarer
Postat av: PERNILLA

vilka härliga julklappar du fick maria :D

2009-01-03 @ 23:25:24
URL: http://pernillagustavfsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0