Two weeks in paradise

Jag har nu suttit väldigt länge och funderat på hur jag ska kunna förklara hur underbar den här resan var men det kommer nog inte att gå. Jag får nog börja såhär...

Mina förhoppningar inför denna resa har knappt varit några alls. Jag trodde att denna resa skulle bli som en utav alla andra, d.v.s sol och bad och bara slappa. Istället har jag hittat mitt paradis på jorden - Mexiko.

Jag funderade på att börja räkna upp alla positiva saker med Mexiko - Playacar - Riu Tequila och sedan avsluta med kanske något som har varit dåligt, men det finns inga negativa saker. Om jag skulle börja räkna upp allt som var bra med just denna resa så kommer detta inlägg att fortsätta i oändlighet, därför har jag valt att nu skriva lite kortfattat om vad vi gjorde och sedan avsluta detta inlägg med massor utav härliga bilder.
Hotellet var det lyxigaste, finaste och gäst vänligaste hotell jag någonsin varit på. Inredningen var helt fantastisk, servicen helt underbar, maten super god och personalen var riktigt roliga och snälla.

RIU TEQ
Sofia på playan
Stranden
...

La Familia, Sofia-jag-Daniel-Pappa
Efter 4 dagar så åkte vi på en liten utflykt. Först åkte vi en båt på det karibiska havet och där blev det stopp för lite snorkling. Vi åkte vidare till ön Isla de Mujeres (Kvinnornas ö) där pappa, jag och Daniel hyrde en golfbil och körde runt på ön med, medan mamma och Sofia låg på beachen.
...
...
...
...
... Det blåste väldigt mycket när vi åkte med båten och ja om man var så smart och satt där vi satt (längst fram) så slutade det med att man var genom blöt.
...
...
... han som var vår guide på båten var en utav de roligaste människor man träffat! :D Här kommer han med Tequila iklädd en poncho och en sombrero.

På stranden i Playacar
På hotellet fanns en pool bar där Daniel och pappa tyckte om att spendera mycket tid :)
Pool området (lika stort på baksidan av halm "huset")
Sofia vid poolen,
En utav de saker som vi sysslade med mycket var att spela pingis. Varje dag var det en turnering på hotellet och de dagar pappa ställde upp, vann han också.
I dagarna i Mexiko umgicks vi mycket med denna kille och även hans brorsa, båda väldigt snälla och med ganska stor stockholmsdialekt. :)
På väg mot middagen.
Jag och pappa får ta emot pris på scenen eftersom att vi vann pingisturneringen den dagen. Vann en väldigt fin skärm keps och fick även ta emot ett diplom.
Sofia och jag fick dansa på scenen. Sofia med "skelettet" och jag med en annan kille bakom dom.
På väg mot playan
Pappa med några utav dansarna
Vilken outfit passar bäst till sista kvällen tycker ni, denna fina med hatt eller...
denna?
Vi träffade även två andra svenskar där, Carola och Peter.
...
Den kvällen var det väääldigt tråkig "show" och eftersom det var sista kvällen så stack vi iväg och smög på dessa två personers fönster.
...
Fredrik och Patrik
Sista farväl till Tony och Rene...
Båda dessa killar var riktigt snälla och gulliga :)
Svenskarna tar en sista drink på hotellet innan bussen kommer och hämtar upp alla för att åka till flygplatsen i Cancun
Vad ska Sofia och jag göra utan en, eller två, eller tre... "Tropical" om dagen?
Silvia, Fred, Pata, Barbie
På flygplatsen, härmed säger jag Hejdå till den resa som blev den bästa någonsin. Kommer alltid minnas tiderna i playacar.

Har en känsla av att jag kommer tillbaka till Mexiko men det kommer inte bli detsamma utan alla underbara personer som jobbar där, utan de som man spenderade resan med...
Känns overkligt att vara tillbaka i Sverige. Snön ligger på backen och med en temperatur skillnad från +33 grader C till -5 grader C får mig att undra varför bor jag i detta land?! :) haha nej nu ska jag dra iväg, har varit vaken i runt 35 timmar nu så det blir väll sängen snart. Pusspuss♥

Kommentarer
Postat av: julia

ser strålande ut ! inte alls avis. <3

2009-12-13 @ 21:24:10
URL: http://vikbergjulia.blogg.se/
Postat av: sofiauggla

hur ska man kunna klara sig utan solen & ALLT!!

2009-12-13 @ 21:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0