Aston-dagen

Hejhej

Har inte blivit att jag skrivit på några dagar men jag har haft så himla mycket plugg som jag måste göra - som jag ändå inte gjort. Jag är så jäkla trött på allt, skolan och knät. Tråkigt att innebandy slutar nu också. Igår var det den så omtalade Aston-dagen som IBK Aston arrangerar varje år. Alla klubbens lag spelar intern matcher mot varrandra och sen på kvällen är det för Herrarna, Damerna, Ledarna, föräldrar o.s.v middag på Living Room. Juniorerna spelade mot P.97 och de ettriga små killarna lämnade plan efter en förlust mot vårat tjejlag. Lika med Damerna som vann mot P.96. Kanske inte låter som en stor bragd att vinna mot P.97 och P.96 men dessa lag är jäkligt duktiga och har många bra induviduella spelare. Vid 12.00 spelade herrarna mot SAIK:s herrlag och det var IBK Astons herrar som vann med 6-4 trots att SAIK var väldigt aggresiva och gjorde några äkta bandy-pallare. 
   På kvällen gick damerna till Karisma Spa och badade och hade det trevligt. Jag kom dit lite senare eftersom det inte var någon ide att bada för mig när mitt knä är fullt med stygn. Trevligt verkade det som om dom hade haft och det hade även jag den tid jag var där. Dirrekt efter det gick vi till Living Room. Vi käkade bufeé och många höll tal. Pappa gick upp och utsåg årets Dam-spelare, årets Herr-spelare och årets Ledare. Först utsågs årets damspelare. I mina ögon fanns det ingen annan än denna tjej som kunde ha fått denna titel. Denna tjej är ödmjuk, snäll, rolig, duktig och ja det går inte att beskriva henne med ord. Hon har varit till stor hjälp för hela laget både på och utanför plan. Den som blev årets damspelare blev Jessica Ytterbom. (Ni hittar hennes blogg på länkar) Ska inte skriva nå mer om henne men hon är helt UNDERBAR. Sen var det årets herr spelare, det var lagkaptenen Johan Hedlund som blev det och han har varit väldigt duktig i år. Årets ledare vart självklart Johan Haglund - herrarnas tränare som liger bakom 2 cup segrar, DM guld och att dom kom på fjärde plats i serien Div.2 södra norrland. 
  Efter middagen och alla tal gick vi i damlaget hem till Angelica Lövdahl dit även några i herrlaget kom efteråt. Jag, Karin och Jessica åkte hem vid 23.00 då Jessicas mamma var så snäll och skjutsade mig ända hem :) Tack för en super trevlig dag alla som medverkat under matcherna, på middagen och sen senare på kvällen.





Ska avsluta detta inlägg med att skriva några ord om IBK Astons damlag 2008/2009.

Även fast vi förlorat i stort sett varje match och kanske inte haft det så lätt hela tiden så har vi ändå ställt upp för varrandra och alla har haft humöret uppe hela tiden. Det är inte lätt en lördag eftermiddag man åker hem från Mora med kanske 10-0 i baken, alla har ställt upp för varrandra och jag vill tacka alla underbara tjejor som man träffat nu 4 gånger i veckan i stort sett ett halvt år. Nu tar vi ny kraft och sen tar vi all denna possetiva energi som alla i laget har och ger ut exakt allt vi kan på matcherna - Nästa år blir vårt!

TACK FÖR ALLT - IBK Astons dam lag


Kommentarer
Postat av: jessica ytterbom

Vännen du är så söt<3

Den kille du hittar kommer att vara lycklig:)Jag vill bara säga att jag inte hade fått priset om de inte hade varit för er:)

hälsa Soffen<3

kram kram

2009-04-26 @ 20:10:07
URL: http://jessicaytterbom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för allt själv majsen :)

2009-04-26 @ 20:36:16
Postat av: Anonym

/Lunkan :)

2009-04-26 @ 20:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0