En person - Jörgen Jönsson

Hej!

Sitter här i mina nya jeans och min nya tröja och det är hemskt obekvämt. Ni vet när man precis köpt ett par nya jeans och dom är alldeles stela och trånga? - Så är mina nu. Menmen, dom är fina i allafall.
   Tänker även över vinsten igår för Färjestad. Nu har dom både vunnit serien och SM guld på en säsong men allt detta bra har även några tragiska saker med sig. För det första är det lixom slut på hockeyn. Vad ska man nu göra på kvällarna? För det andra så slutar Jörgen Jönsson. En av färjestads största spelare. Han fick i allafall sluta sin karriär med ett SM guld. Men han är ju stommen i laget. När man tänker på färjestad är den första person man tänker på Jörgen Jönsson. Mannen har spelat större delen av sin karriär i just Färjestad då han även provat på NHL ett tag. Igår slutade en av Sveriges bästa spelare och han kommer verkligen saknas i hockey sverige. 
   Det är även en sak till som inte är så kul med att hockeyn avslutades igår. Nu kommer allt med att byta klubbar och nya spelare kommer säkert tillkomma. Men nu när man lärt "känna" spelarna på ett helt annat sätt, man vet lixom mycket mer om hur vissa spelare spelar o.s.v. Läste t.ex. i tidningen imorse att Brynäs är intresserad av min favorit, Eero Somervuori och Lee Goren. - Helt sjukt, jag hoppas verkligen inte att Eero Somervuori byter för han är den spelare jag ser upp till mest. Han är en spelare som verkligen behövs i laget.
   Nu ska jag inte skriva mer om hockey. Jag förstår att alla "ohockey" - intresserade människor inte tyckte detta inlägg var så intressant men det gör jag :) Idag ska jag kanske träffa Victoria. Puss ♥


Kommentarer
Postat av: jessica ytterbom

Jag tror jag är kär i min blogg som du fixade så tack gumma för all hjälp:)

jag är verkligen glad att de vann i går.

Ha en fin Påsk gummman

kram<3

2009-04-09 @ 20:00:20
URL: http://jessicaytterbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0