10 days left

Tjeniix!!

Kom typ nyss hem från hedesunda. Det blev ofc en helg fylld med bad, båt, ring och massa mer. Vi åkte hemifrån runt 12.00 igår. I hedesunda strosa vi omkring på tomten en stund innan pappa och mammas kompisar kom. Runt 15.30 kom Jonathan, Lena, Lia och Leo. Lia är hur söt som helst och pratar väldigt mycket.

Vi började med en fika innan Sofia, Hanna och jag skulle gå ner och bada. Vi hade tänkt oss att först bada och sen åka ring men sen sa pappa att vi skulle åka ring först. Så vi satt på oss flytvästar och gick ut på bryggan och väntade medan pappa och Jonte körde ut båten ur viken. Ordningen var: Maria först, Hanna tvåa och Sofia sist. Det var grymt kul när vi skulle åka iväg för först stod Jonte i båten och var livrädd för att åka när pappa körde och sen stod farfar på land och skrek "Ner med motorn, ner med motorn!" haha. När vi tillslut kom iväg fick jag som sagt börja med att åka. Att åka ring är typ den härligaste känslan i världen, hur kul som helst. Efter ett tags åkande skulle pappa släppa av oss på bryggan men vi bestämde oss för att hoppa ifrån båten ner i vattnet. Vi simmade med flytvästar kanske 30 meter till bryggan. Vattnet var jättevarmt omkring 20 grader och lite vågigt - perfekt! När vi kom till land tog vi av oss flytvästarna och kastade oss i plurret och låg i och bada i ungefär en kvart. Det var jätteskönt men inte lika skönt runt en timma efter då vi frös väldigt mycket.

Till middag blev det grillat, klyft potatis, bulgur sallad, quinoa sallad och ramlösa - smaskens. Efter maten satt vi och snackade med Lia en liten stund men sedan kom det väldigt mycket mygg som konstigt nog alla drogs till Jonte. Bra för oss men tråkigt för han xD.

Efter middagen bestämde sej Sofia, jag och Hanna för att ha en film marathon kväll. Vi gick ner till mini stugan och efter lite funderande och tänkande blev det att se "Guds stad". Första gången jag såg den filmen och min åsikt var att den var ganska läskig haha men det var min åsikt det. Till filmen blev det glass och Tom & Jerry kex. Efter den filmen skulle vi se en mindre läskig film och såg då "hemma bäst" som är en komedi. Whoopiie !! Då kunde jag iallafall se filmen utan att gömma mej bakom en kudde. Men som vanligt somnade jag efter kanske en kvart av den filmen men men en trevlig dag / kväll var det iallafall.

Idag vaknade vi runt 11.00 av att Lia väckte oss. Dom åkte hem runt lunchtid. På eftermiddagen blev det bad för min och pappas del medan Sofia och Hanna låg och latade sej i stugan xD Pussokram <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0