The Wedding...

Haallååå :D

I lördags runt 11.00 kom mina kusiner Maja och Alva som är 8 och 10 år. Det var superkul att träffa dom eftersom vi inte har setts sen i påskas. Vi lekte lite med Barbie, haha vilket var många år sedan xD Runt två tiden åkte vi till Högbo för att kolla på min morbror och hans frus bröllop och även deras son (d.v.s min kusin - Pom) som skulle döpas. Det var runt 70 personer i Lusthuset i Högbo där dom skulle gifta sej och döpa sig. Först spelade bror och morbror lite gitarr medan bröllopsparet kom in. Först var det vigselakten och sen dopet. Det var lite komiskt för mitt under bröllopet började min två åriga kusin Pom sjunga "Bä Bä Vita Lamm". Magnus och Maria var iallafall jättefina och Pom också såklart. Efter det blev det lite snittar och Champagne eller Cider. Sen gick vi till Bröllopsparets svit och drack lite och pratade. Där var det väldigt vackert och där skulle dom tillbringa natten. Sedan var det middag för bröllopsparets närmaste släkt på ett hotell där i Högbo. Först serverades något kalvkött tror jag med lite små tillbehör. Till varmrätt blev det en rumpstek och en potatis kaka med lite ugnsrostade grönsaker och en vitlöks sås, det var hur gott som helst - troligen det bästa jag ätit. Sen blev det ostbufeé. Efter det blev det dessert bufeé, jag tror jag aldrig smakat så många olika sorters desserter - det var supergott, där fanns massa olika desserer i små koppar och massa olika chokladbitar. Jag blev iallafall hur mätt som helst.

Efter en drink i baren på kvällen följde Sofia och jag med mormor och morfar och Maja och Alva upp till Järbo där vi sov över. Vi delade alla fyra på en stor dubbelsäng och jag fick oturen att ligga ytterst och det visade sej att jag ramlade ur en gång och efter det inte kunde somna om för att Alva bredde ut sig så mycket så jag hade kanske 10 centimeter kvar att ligga på så då bestämde jag mig för att sova på golvet. Så så blev det, på ett hårt golv, ingen maddrass och bara en kudde och inget täcke. När vi vaknade fick vi frukost som mormor gjorde iordning och sen till Lunch fick vi våfflor som morfar gräddade.

Alva och Maja följde sedan med oss hem till Sandviken där dom stannade och lekte med oss. Sen åkte Maja tillbaka till Järbo och Alva stannade för att sova över tills idag. Nu var vi två som delade på min 120 centimeter breda säng och när jag vaknade upp imorse hade jag runt 20 centimeter att sova på och alva 100. Haha jaja, nu har dom åkt hem till Linköping igen och jag längtar tills jag får träffa sötnosarna igen. <3333

     

Bror och morbror.


Husband and wife :)


Maria och Magnus Elg



Kommentarer
Postat av: hanna :)

fiina bilder :)

2008-08-05 @ 21:58:28
URL: http://renstroom.blogg.se/
Postat av: Maja (kusin)

Fin blogg du har!!!!!:D





2009-02-01 @ 13:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0