Who is more foolish, the child afraid of the dark or the man afraid of the light?

Årets första shortsdag! Har i några dagar funderat på det, och idag så åkte postshortsen på. Och tur var det. Skulle aldrig klarat av att springa i alla trappor i långbyxor, höll på att svettas ihjäl när jag bara hade tshirt och shorts. Och sen får man, som alltid, några som säger "men fryser du inte?". Spelar ingen roll vilken årstid det är typ, på vintern får man höra att man borde ha mössa och vantar på sig, på hösten ska man ha mössa och på våren måste man tydligen ha tjocktröja och långbyxor. Till de som säger sånna saker har jag bara en sak att säga - testa att vara brevbärare för en dag i typ 10 grader så känner du att det känns som typ 30. Haha.

Men nu tillbaka till fritiden. Har nyss kommit hem från gymmet, förlängde gymkortet nu, börjar min fjärde månad på gästrike gym och jag känner mig inte bara starkare, snabbare och mer fit utan även gladare, högre självförtroende och mår mycket bättre. Och det är för mig det viktigaste. Visst är fysiken viktig, men för mig är det viktigare att må bra psykisk. Och gör man det - så kommer fysiken också, i alla fall för mig.

Nu ska jag ta en dusch, åka och se på fotboll med Angelica, Sofia och Julia och sen hem och sova så man orkar med att jobba imorgon. Känns som att det kommer bli en "helvetesdag" - med tanke på all post som kom nu i eftermiddag. Men aja, är vädret bra - så blir ja gla'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0