11 kilo lättare och sjukt mycket mer självförtroende

Ska snart iväg och fira alla stunder! Tänkte att det var på tiden att skriva lite om min student. Det var verkligen den bästa dagen jag hittills upplevt. All glädje, lycka, men till slut även en stor sorg! Jag trodde att man, dagen efter, skulle må förjävligt rent ut sagt. Men så var det inte. Man var fortfarande glad, förväntansfull inför framtiden, och lycklig över den fina tid som passerat. Så med det, vill jag säga grattis, och ett stort "lycka till" till alla fina som tar studenten idag!

Eftersom det har varit studenttider i viken nu ett tag så har jag börjat kolla tillbaka på bilder ifrån min egna tid därifrån. Jag vet att, sen jag började träna ännu mer, tänka ännu mer på kosten och alltid röra på mig, så har jag tappat 11 kilo sedan i fjol vid den här tiden. Det har inte varit det viktiga för mig, det viktiga har varit att må bra och att träningen har gått från att ha varit ett måste - till att ha blivit något jag älskar. Och då pratar jag inte om innebandyn, för den har jag alltid älskat, utan pratar om träningen utöver det. Gym och löpning. Att ha tappat några kilo är bara ett plus. Och eftersom jag inte är ute efter det, utan tar det i mitt eget tempo så tycker inte jag att det har märkts något på min kropp. Men, igårkväll, testade jag min studentklänning, en klänning jag bara använt en gång - den 10 Juni 2011. Då satt den tajt, knappt så jag fick igen dragkedjan. Igår, hade jag svårt att hålla den uppe. Otroligt att det ändå blivit så pass mycket att kläder jag knappt kunde andas i förut, är alldeles för stora idag. Som sagt, gör inte all den här träningen för att jag vill gå ner i vikt, det är inte mitt första mål, utan gör det för att jag trivs med det, för att det blivit en del av min vardag, det har blivit något jag älskar. Att lägga av med godis har också varit något självklart, och faktiskt riktigt lätt! Har inte ätit godis sedan påsk, och jag har inget sockersug överhuvudtaget. Visst käkar jag 70-80% choklad ibland, eller naturgodis, men vanligt lösvikt eller en marabou (som jag åt typ 3 gånger i veckan förut), är något jag inte känner suget av. Och det är så skönt!

Jag har aldrig haft några problem med mig själv, har alltid tyckt om den jag är, trots att man haft komplex för sina armar, mage, ben o.s.v. men säg en tjej som inte haft det? Nu, då jag kommit ner till en vikt jag inte haft sedan i ettan på gymnasiet, så är jag sjukt nöjd med mig själv. Förut hatade jag linnen, färger och allt annat som gjorde att man såg större ut. Jag använde bara svart, t-shirts och aldrig klänning. Studenten var ett undantag, såklart. Idag, bär jag jämt linnen, jag älskar färg, och just nu, sitter jag i en kortklänning! Det handlar som sagt inte om att gå ner i vikt, utan om att trivas med sig själv, den man är och vad man gör i sitt liv.


Kommentarer
Postat av: Angelica Andersson

Faaaasen vad häftigt maria!!!! INTE VIKT NEDGÅNGEN utan självkänslan och att du har hittat en bra livsstil som du trivs med :D



GRYM BRUD!!! ;D

2012-06-17 @ 21:15:31
URL: http://Angeliiica.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0