Torsdagen.

En händelserik Torsdag! Började med att jobba sista dagen för den här veckan, har tagit ledigt imorgon eftersom det finns en massa stunder som man ska ha tid (och gärna ger tid) till att fira. Har idag även hunnit med en promenad med fina Angelica, en kvarts solning och tillsist - bio med mina kära syskon. Såg Snow White and the Huntsman, med bland annat Kristen Stewart i huvudrollen (som såklart - snövit). Den var helt okej. Inte dålig, men inte sådär  superbra heller. Handlingen var ju inte densamma som den tecknade man sett i småserier, eller läst i böcker när man var liten. Men kände att handlingen låg lite väl för nära, eller att förändringen de gjort inte var tillräcklig. Gör man en sån här välkänd historia till film, så gör den antingen på pricken lik, eller gör en helt egen tolkning. Kände att det saknades lite Tim Burton-feeling här. Lite twistat, lite knäppt - men ändå alltid sjukligt bra. Det saknades tycker jag, annars var den som sagt - helt okej! En 3:a i betyg. En film som man gärna ser - men som man kanske inte suktar efter att se igen.

Imorgon blir det nog ännu mer stressigt än idag, har 4 (!!!!) stunder jag måste åka runt och fira, tur att en bor 2 meter ifrån. Vi hörs under morgondagen, nu ska jag äntligen få sova ut.

To short legs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0