Sanningen bakom...

Helt slut hela dagarna. Jobbet denna årstid tar kål på en. Förra året var det lättare, inte lika mycket snö. I år finns det ingen hejd på det, när man tycker att det börjar se bra ut ute, skottningen är välskött på de flesta platser och speciellt före, framför och efter brevlådorna - då ska det helt plötsligt komma en dusch till. Om snön bara ligger fint och stilla så har jag inget emot den, men när det ska komma mer, och när det har kommit mer - det är då jag hatar den. Hatar att man inte kan ta sig fram som man ska, hatar att man måste kliva ur vid varenda brevlåda, hatar att folk kör i 70 på motorvägarna (och då är det goda dagar om de kör i 70). 
 
Men påpekar det som en vädjan till er för att underlätta för alla stackars brevbärare som försöker ta sig fram i denna snökaos. Skotta vid brevlådan!!! Och inte bara vid, utan före, vid och efter. Den där sista grejen är det många som råkar missa, och den grej som jag, när turen börjar lida mot sin sista halva - kan bli helt galen på. För har man klivit ur sjuhundasjuttioelva gånger - så vill man helst inte göra det sjuhundrasjuttiotolv gånger - om ni hajar vad jag menar. Det kan tyckas låta som lathet, men nej, det är ett test på ens tålamod som ibland har en tendens till att spricka lite väl tidigt. Iaf - Tack på förhand! 
 
Nu låter jag idag som världens bittraste, men det får alla snöälskande människor stå ut med - ni måste förstå verkligheten med den här vidriga vita massan som förstår vårt fina, gröna land varje vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0