Den där efterlängtade, jobbiga, och nödvändiga sömnen.

Har bytt ut mina dagar ifrån att ha sovit-glassat på stranden-sovit-druckit-utgång-sovit-stranden o.s.v. till att sova-åka buss-jobba-åka buss/sova-hem/sova-träna-sova. Vilket skulle ni föredra? Jag väljer Magaluf varje dag! Kanske inte dricka jämt men principen, slappa på stranden, ut och käka med fina vänner och bara ha det riktigt gött. Istället gör jag inget annat än sover känns det som, ändå är jag trött konstant. Ni vet kanske konceptet? Inte tillräckligt med sömn på nätterna, och då somnar jag ändå aldrig senare än 22.30. Måste upp 05.00 och sen väntar en massa små tupplurer under hela dagen. Trött på att alltid vara trött. Trött på att aldrig ha någon energi. Trött på att leva ett liv som inte går framåt. För så känns det, man gör samma saker, det som får mig att klara av är kvällar med mina vänner, min familj, innebandyn och främst - helgerna. Åh så jag längtar efter fredagseftermiddagar, när man kommit hem från en arbetsvecka, man är helt slut, men ändå så lycklig. Medan mamma alltid lagar supergod fredagsmat, så sitter man på barstolarna i köket, pratar om veckan som gått och samtidigt dricker Coca Cola ifrån ett vinglas.  Bara för den lilla exklusivare känslan, och enligt mig smakar Colan godare. Som musik spelas hits som vi i familjen Uggla alltid älskat, låtar som idag inte är "hippa" eller "moderna" men som för oss återspeglar en massa tidigare stunder och minnen vi haft tillsammans. Jag pratar om BWO, Alcazar och till och med Barbados. För vi Ugglor har alltid gillat Magnus Carlsson. 
 
Skrillex på BCM var det bästa jag varit med om, det som var för en och en halv vecka sedan, är det enda jag kan tänka på nu om dagarna. Så med drömmar om det fina man upplevt - och med förhoppningar om att framtiden blir ljusare, så går jag och duschar efter ännu en hård innebandyträning och därefter finns det självklart bara en grej kvar på dagen - sova. 
Relaxed - pure joy 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0